Min torsdagskväll

Det här inlägget skulle ha publicerats i fredags men bättre sent än aldrig.

Ett tips: Använd inte ring när ni arbetar och stå inte under ett ostabilt plåttak!

Direkt efter vi hade ätit middag for jag, pappa och Jonathan till farfar för att hjälpa han att riva hans gamla vedförråd eller vad man nu ska kalla det. Ett stort förråd som var lite vingligt uppbyggt med träpinnar och sen en massa plåtbitar som tak. Medan jag och farfar står under några plåtbitar och ska putta av de hör jag Jonathan ropa och helt plötsligt ligger jag under plåten och en massa annat som föll över mig. Allting rasade alltså, en stor tjock träbalk tippade och drog med sig allt annat.

Direkt frågade alla hur det gick och självklart säger man ju - Det gick bra, jag mår bra. Fast efter ett tag kände jag att det inte var så bra ändå, min hand gjorde otroligt ont. Så jag tog av mig handsken och tittade, då var jag alldeles svullen och röd vid knogarna (inte för att knogarna precis syntes men), mitt långfinger hade svällt upp och självklart hade jag ju en ring på mig så den hade skure in i fingret.
Sen fick jag världens huvudvärk och började se konstigt, hade ju trots allt fått allt på huvudet, så jag for hem och tog en ipren och vilade.

Som tur är blev det mycket bättre redan en timme efter så kvällen fortsattes med Lisa, Amanda, Nicke och Anton på skolan.

Och idag mår jag prima! Handen är väl inte 100% än men betydligt bättre än igår.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0